MAUVERT

fashion & lifestyle blog

Tineri Designeri # 1 – UAD Cluj-Napoca

Cele două evenimente de modă programate în această toamnă la Cluj-Napoca sunt încă învăluite de nebuloasă până când vom afla informaţii concrete. Îmi amintesc însă cu plăcere de prima ediţia CFW, un festival în care îmi pusesem încrederea şi despre care nu gândisem nicio clipă, la momentul respectiv, că se va autodizolva.

În timpul petrecut la Cluj-Napoca am fost invitaţi de Lucian Broscăţean la Facultatea de Arte şi Design unde am cunoscut câţiva debutanţi extrem de pricepuţi, printre care pe Diana Flore şi Raluca Popa. La momentul respectiv, cele două studente (acum, absolvente) îşi pregăteau cu minuţiozitate proiectele de licenţă, pe care le-au prezentat în iunie la Gala UAD. Înainte de a intra în minunata vacanţă de vară le-am intervievat despre ţinutele pe care le-au prezentat la Gală, cât şi despre cariera pe care au ales să o urmeze.

DIANA FLORE

Legătura invizibilă a jocului dominant dintre personaj şi ţinută ne induce uneori într-o zonă aparent sexuală care poate provoca durere şi putere prin crearea tensiunilor sexuale şi eliberarea de plăcere. Practicile sexuale precum DS (dominare & submisie), SM (sadism & masochism), BD (bondage & disciplină) reprezintă imagini simbolice care vorbesc despre un anumit tip de violenţă contemporană. Aceste practici ascund un fetiş care într-un mediu social este văzut ca un tabu, ceea ce duce inevitabil la un stil de viaţă duplicitar. Toate aceste lucruri sunt interpretate prin prisma modei contemporane, creând un personaj întunecat, tradus prin imagini cu caracter dramatic.

Care este conceptul ţinutelor pe care le-ai prezentat la Gala UAD?

Din punct de vedere conceptual am plecat de la o investigare a ceea ce înseamnă violenţa în diferite proiecte de artă contemporană. În cadrul documentării nu am selecţionat doar proiectele care vorbesc despre violenţa fizică, ci şi pe cele care conturează un tip de violenţă psihică. Ţinutele prezentate sunt un fel de simboluri ale înlănţuirii, ale încătuşării corpului…

Care au fost sursele de inspiraţie?

Am avut ca sursă de inspiraţie creaţiile unor artişti contemporani precum Nobuyoshi Araki sau Marina Abramovic.

Ce materiale ai folosit pentru ţinutele prezentate şi de unde le-ai procurat?

In realizarea ţinutelor am folosit o gamă variată de materiale textile perforate, piele şi blană artificială. Materialele au fost procurate de la diverse magazine textile atât din Cluj cât şi din alte oraşe.

Cât de greu ţi-a fost să realizezi mini-colecţia şi ce presupune ea din punct de vedere financiar?

Transpunerea ţinutelor a constat într-o muncă extrem de complicată din toate punctele de vedere. Formele ţinutelor au generat o serie de dificultăţi tehnice care au necesitat soluţii creative. Întreaga colecţie a fost realizată cu sprijinul atelierului UAD şi ţin să-i mulţumesc cu aceasta ocazie coordonatorului diplomei, doamna Elena Basso Stănescu.

Care crezi că sunt oportunităţile unui absolvent care a terminat o facultate de design?

Consider că în România oportunităţile sunt destul de puţine faţă de străinătate, însă tind să crească. Experienţa căpătată de-a lungul celor 3 ani ne ajută şi ne formează, ne pregăteşte pentru contactul cu industria modei. Ca absolvent  poţi lucra atât ca designer independent cât şi într-un departament de creaţie al unui brand deja consolidat. Cred că trebuie să fii pregătit şi să ai know-how-ul ca să poţi să faci faţă oricărei provocări venită din partea mediului profesionist.

Ai început să lucrezi şi pentru vânzare? Se găsesc undeva hainele create de tine?

Deocamdată nu lucrez pentru vânzare, însă sper, ca în viitorul apropiat să dezvolt şi mini serii. Până acum ce  am reuşit este să îmi comercializez, la târguri de handmade, accesorii realizate din materiale neconvenţionale, iar feedback-ul a fost foarte bun.

Care sunt designerii tăi preferaţi?

Comme de Garcons, Gareth Pugh, Ann Demeulemeester,.

Ce ţi-ai propus să faci mai departe şi cum te vezi peste 10 ani?

Doresc să urmez un master in fashion design. Cum mă văd in următorii 10 ani? Momentan îmi focalizez atenţia şi energia pentru proiectele actuale şi nu îmi place să îmi fac planuri pe termenul foarte lung.

Ştiu că ai trimis haine pentru artiştii care au urcat pe scena Festivalului Mamaia. Ce a însemnat colaborarea asta pentru tine?

A fost o experienţă  foarte plăcută. Am reuşit să dezvoltăm o relaţie de colaborare  cu un artist dint-un alt domeniu şi să-l facem să înţeleagă ce mult înseamnă o imagine bine conturată. Consider că este absolut necesară dezvoltarea într-un mediu interdisciplinar.

Cât de importantă crezi că este colaborarea designeri – artişti ?

Colaborarea cu alţi designeri sau cu alţi artişti nu poate decât să mă ajute să mă dezvolt şi să învăţ cum să funcţionez într-o echipă. Tocmai de aceea astfel de proiecte sunt foarte importante.

foto: Diana Flore
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: